Seo Advies
Het SEO onderzoek:
- De keywords
- Wie zijn en wat doet de concurrentie
- Waar komen de bezoekers vandaan
- Op welke plaats staat u nu
Dit SEO advies gebeurd meestal op basis van Google Analytics en de software die 1SeoAdvies
daarvoor heeft geschreven en laten schrijven.
On Page SEO advies voor copywriting, keyword density en linkbuiding
Hoe kijken de zoekrobots
Zijn er problemen met robots.txt en sitemap.xml, of bestaan ze niet??
Er wordt aangegeven hoe deze bestanden moeten worden aangepast, zodat de seo website
zoekmachine vriendelijker wordt.
Titels van de pagina’s
Voor alle pagina’s worden nieuwe titels geschreven met maximaal 65 karakters, uit
een zeer goed reclame oogpunt met als achterliggende gedachte een hogere CTR (ClickTrough-Rate).
De nieuwsgierigheid wordt geprikkeld.
Ook wordt gekeken of de juiste keywords worden gebruiken en in de juiste
volgorde. Want de samenhang tussen keywords en de titel van de pagina hebben invloed.
Url van de pagina
Of de naam van de pagina. Zo worden er nog steeds page1.htm en page2.htm gebruikt.
Ze krijgen een naam die bij de inhoud van de pagina hoort. Waarbij ook weer rekening
wordt gehouden met de keywords en keyword density van de de betreffende pagina.
Description tags
Een description tag is een tag waarin wordt beschrijven wat er op de betreffende pagina staat. De SEO optimalisatie voor de description tag bestaat uit een paar keywords (let op de keyword density) en de maximale lengte.
Op elke pagina hoort de description tag te bestaan en waarnodig herschreven
met een lengte tussen de 150 en 165 karakters, ook hier weer met een hoog
reclame gehalte om door te klikken naar de volgende pagina.
SEO copywriting
Seo Copywriter gebruikt niet alleen de juiste woorden, maar gebruikt ook nog eens in een goede keyword density en de juiste keywords.
Vaak zijn keywords losse woorden die in het algemeen in de tekst en doelstellingen slaan van de site an-sich. Een copywriter of tekstschrijver weet wat hij/zij doet en welke keywords van belang zijn.
Zo niet dan vraagt the copywriter erom! NEE…dan MOET de seo copywriter erom vragen.
SEO Copywriting is het schrijven van goede tekst, niet te kort en te langdradig ,
to-the-point! Maar……..met de juiste keyword density weer. SEO copywriting blijft een vak apart. Een mooi seo verhaal -goed voor de zoekmachines- maar een pagina wordt gemaakt voor de bezoekers en niet voor een zoekmachine
Waar nodig worden voor de pagina’s gebruikersvriendelijke SEO teksten geschreven of herschreven.
of zo hier en daar aangepast.
Keyword density
Hoe vaak komen de zoekwoorden terug in de tekst?
Alle pagina’s krijgen een goede keyword density met een juiste content in
verhouding met alle html.
Ook de elementen op de pagina’s worden nagekeken en waar nodig aangepast.
Heading tags (H1 – H6)
Dit zijn teksten die in een grotere lettergrootte worden getoond.
Alle heading tags (H1 – H6) worden beoordeeld en eventueel herschreven
en op een juiste manier toegepast. Voor elke heading (H1 – H6) zijn er eigen
seo regels. zo heeft de heading tag H1 meer gewicht dan H3 (en ga zo maar verder)
De heading tag H1 staat dan op prominent boven aan en wordt ergens op ca. driekwart van de pagina herhaalt.
Interne links In de content van de teksten komen links naar andere pagina’s
De informatie uit diverse bots analyses worden hiervoor gebruikt.
Door de bezoekers gemaakt tekst
Dit is tekst die de bezoekers schrijven over het gebruik van de website of een artikel.
Samen met de ondernemer bekijken we, hoe we dit kunnen inzetten.
Off page SEO
Linkbuilding strategie
Linkbuilding is het plaatsen van kwaliteits links -verwijzingen- naar uw
site.
Een kwaliteitslink is een link op een goede website die ook aanzien heeft
bij bijv. Google.
Linkbuilding is nog steeds een zeer belangrijk onderdeel van het vindbaar
maken van een website.
Alle inkomende links worden in beeld gebracht en geoptimaliseerd waar mogelijk.
Er zijn webmasters die vragen geld voor het plaatsen van een link, soms is dit een
ideale manier van linkbuilding Nieuwe anchor teksten worden aangeleverd (via
een email naar de webmaster van de betreffende website)
Nieuwe relevante websites/blogs/nieuws sites met een hoge (SEO) autoriteit worden opgezocht
en in overleg zal er een reactie komen op artikelen/posts of link worden aangevraagd.
Blog
1-Seo-Advies adviseert vaak een blog om de website of het merk te versterken. Via
diverse blogs is ook mogelijk om aan gratis linkbuilding te doen.
plaats een welgemeende reactie op een artikel en u heeft weer een mogelijkheid om
uw website bekend te maken.
Soms is een forum een betere optie.
Via het blog of forum wordt de website veel interactiever en interessanter, bezoekers
kunnen daar hun mening geven en bekender worden met uw bedrijf of instelling en
de producten van uw bedrijf of diensten van de instelling.
Twitter en FaceBook
Welke bericht zet u hierop en hoe vaak?
Wat zeggen (potentiele) klanten over uw bedrijf? 1SeoAdvies adviseerd u over alles
social media marketing.
Er zijn bedrijven die een speciale community manager hebben aangesteld, die constant
op alle ‘social media’ reageren, twitteren invullen en de nodig blogs nalopen
en van opbouwende commentaar voorzien om zich zo in de picture te stellen.