Zoekmachines

Over zoekmachines en website optimalisatie

en over zoekmachine reclame met name in Google

Over zoekmachines, Search Engines Optimization en zoekmachine reclame

Over zoekmachines in het algemeen kan men zeggen dat er een kip/ei probleem bestaat.
Om iets over een onderwerp te willen weten, gaan we zoeken en we gaan naar de site
van een zoekmachine. Nou noem ze maar op : Google, Bing , Yahoo, Ilse, Zoeken, Vinden,
Vindex om er zomaar een paar te noemen.

In het zoekveld toetsen we de eerste letters in en we zien, wat de machine al voor
ons heeft gevonden in zijn database. Maar hoe komen die gegevens dan in de database.
Simpel! De zoekmachines sturen ‘spiders’ uit om te kijken wat er allemaal is. Deze
spiders of bots (komt van robot) vinden een site en moeten dan gaan uitmaken, is
het belangrijk wat hier staat of niet?
In de markup taal van de website zijn er genoeg items voorhanden om te geven dat
dit item belangrijker is dan die andere.
Tja…maar dan moet je het wel aangeven, dat het zo is en zo zijn we gekomen bij
Search Engine Optimization of bij zoekmachine optimalisatie.
De site wordt gewijzigd (geoptimaliseerd) voor de zoekmachine om het zo makkelijk
en duidelijk genoeg te maken voor de bots.
De bots vinden het lekker om te lezen en slaan de gegevens op in hun database.
Zo komt het, dat het er “al staat” voordat alle zoekwoorden zijn ingevoerd.

Google’s Zoekmachine of Search Engine

Google heeft in de afgelopen jaren steeds meer aan populariteit gewonnen bij de
zoekers op het Internet. “Googlen” is synoniem voor zoeken op het internet. Een
sterk punt van Google is dat ze met name kijkt naar de link populariteit van pagina’s
en zo dus de zoekers (lees uw bezoekers) zelf laat bepalen wat goede sites zijn.

Het is dus van belang dat uw website wordt gevonden en “lekker” wordt gelezen door
de zoekmachines.

Hoe uw web site met Search Engine Optimization hoger in Google kan komen te staan

Waarom SEO (zoekmachine optimalisatie)?

SEO (Search Engine Optimization) maakt uw website beter vindbaar in de natuurlijke
zoekresultaten (organic) van Google en andere zoekmachines.
Dit resulteert in meer en kwalitatief betere bezoekers op uw website. Uit onderzoek
blijkt dat 80% van de zoekers de eerste drie linkpagina’s bekijkt, tezoekmachinesrwijl slechts
15% de volgende linkpagina ook bekijkt. Slechts 5% gaat verder dan pagina 5

Goede vindbaarheid op de juiste zoekwoorden is dus essentieel voor het bereiken
van uw doelgroep. Daarnaast komt ook nog eens, als u meer bezoekers krijgt, u hoger
wordt gewaardeerd en dus weer kans krijgt op nog meer bezoekers.
Zo wordt de opwaardse spiraal gemaakt in de bezoekers aantallen van uw website.

Zo heeft Google ‘wat’ richtlijnen
opgesteld om duidelijkheid aan te brengen. Door deze richtlijnen te volgen, helpt
u Google uw site te vinden, te indexeren en te rangschikken. Ook als u ervoor kiest
deze suggesties niet te implementeren, raden we u aan wel de kwaliteitsrichtlijnen
ter harte te nemen. Deze kwaliteitsrichtlijnen hebben namelijk betrekking op illegale
praktijken die ertoe kunnen leiden dat sites geheel uit de Google-index worden verwijderd
of anderszins beïnvloed door een algoritmische of handmatige spamactie. Als een
handmatige spamactie is ondernomen tegen een site, verschijnt deze mogelijk niet
meer in de zoekresultaten op Google.nl of in de zoekresultaten van partnersites
van Google.